Page 56 - ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ 2023-2024 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΞΥΛΟΤΥΜΠΟΥ
P. 56

Δημιουργία
                    54

                 Πρόγραμμα ΠΑ.ΒΙ.Σ


                 • Στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής για Πρόληψη και Διαχείριση Βίας στο σχολείο, το Παρατηρητήριο για τη
                 Βία Στο Σχολείο (ΠΑ.ΒΙ.Σ), μέσω των δομών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ενημέρωσε ομάδα εκπαιδευτικών
                 του σχολείου μας, με στόχο τη συνεχή βελτίωση της σχολικής μονάδας, στις 19/01/2024 και 27/02/2024.
                 •  Στη  συνέχεια  σε  παιδαγωγική  συνεδρία  ενημερώθηκε  η  ολομέλεια  του  Καθηγητικού  Συλλόγου  από  την
                 Παντελίτσα Φωτίου, καθ. Πληροφορικής, στις 26/03/2024.

                 • Επιπρόσθετα, οι εκπαιδευτικοί επιμορφώθηκαν για θέματα που αφορούν στον σχολικό εκφοβισμό κατά τις
                 Ημέρες Εκπαιδευτικού.

                 •  Εκπροσώπηση  του  σχολείου  μας  στη  συνάντηση  με  τα  σχολεία  που  συμμετέχουν  στα  Προγράμματα  του
                 Παρατηρητηρίου για τη Βία στο Σχολείο (ΠΑ.ΒΙ.Σ), στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στις 16/04/2024.

                 •  Το  σχολείο  συμμετείχε  στην  Ημερίδα  για  το  ΠΑ.ΒΙ.Σ  στις  15/05/2024  στη  Λεμεσό.  Εκπροσωπήθηκε  από
                 την Άντρη Γεωργίου, Φιλόλογο, και την Παντελίτσα Φωτίου, καθ. Πληροφορικής. Παρουσιάστηκε το σχέδιο
                 δράσης του σχολείου και η έρευνα που έγινε σε 177 μαθητές/τριες του γυμνασίου και σε 65 μαθητές/τριες των
                 Δημοτικών της περιφέρειάς μας. Η έρευνα είχε ως θέμα τη βία στα σχολεία και τον διαδικτυακό εκφοβισμό.
                 Επίσης,  προβλήθηκαν  δύο  φιλμάκια:  α)  «Συνένοχο  στη  βία  δε  θα  με  έχετε»  και  β)  «Ηλεκτρονικά  παιχνίδια
                 και Διαμάχες», που στόχο έχουν την ειρηνική επίλυση διαφορών και την αξία του διαλόγου, στο πλαίσιο της
                 πρόληψης της βίας και της νεανικής παραβατικότητας στο σχολείο και της προαγωγής της ενεργού πολιτότητας.
                 Τέλος, προτάθηκαν μελλοντικές δράσεις.

                 Συμμετείχαν ως πυρήνες οι εκπαιδευτικοί: Λοΐζος Πέρδικος, Διευθυντής, Στέλλα Παναγιώτου Β.Δ., Μαρία
                 Παναγή-Παπακώστα, καθ. Γαλλικών, Θέμις Βασιλείου, καθ. Μουσικής, Χριστιάνα Καραγιώργη, Άντρη Γεωργίου,
                 Χαρίκλεια Παπαγιάννη, Φιλόλογοι, Παντελίτσα Φωτίου, καθ. Πληροφορικής, Παναγιώτα Σιήκκη, καθ. Φυσικής
                 Άννα Βασιλείου, καθ. Αγγλικών.













                                                                                                              Συνένοχο στη βία δεν θα με έχετε!
                                                                                                              #Μαζί_Μπορούμε
                                                                                    Συνένοχο στη βία δεν θα με έχετε!
                                                          Συνένοχο στη βία δεν θα με έχετε!  #Μαζί_Μπορούμε
                                                         #Μαζί_Μπορούμε
                                 Συνένοχο στη βία δεν θα με έχετε!
                                #Μαζί_Μπορούμε
                                                                                            ▪Δράσης για καλλιέργεια ενσυναίσθησης και ενδυνάμωσης των
                Έρευνα : Μαθητές Γυμνασίου & Δημοτικού   Με ποιο τρόπο επιλύετε τις διαφορές σας;  ▪Ψηλό ποσοστό αμέτοχων θεατών    παρευρισκόμενων
                ✓ Συχνότητα των φαινομένων,   Γυμνάσιο  Δημοτικό  ▪Σημαντικό ποσοστό δεν πιστεύουν ότι είναι συνένοχοι
                ✓ Αντίδραση των θεατών    Διάλογος   Διάλογος                               ▪Επιμόρφωση γονέων / κηδεμόνων για διαχείριση περιστατικών διαδικτυακού
                ✓ Εισηγήσεις για τρόπους διαχείρισης των διαφορών τους.   Να μην τους λαμβάνεις υπόψη   Να το συζητήσω με κάποιον   ▪Σημαντικό ποσοστό παιδιών έχουν εμπειρία Διαδικτυακού εκφοβισμού   εκφοβισμού και ακατάλληλου περιεχομένου
                                                    μεγαλύτερο
                Βίντεο : Εκφοβισμό και το διαδικτυακό εκφοβισμό, Ηλεκτρονικα+ Παιχνι+δια και διαμα+χες      Να το συζητήσω με κάποιον   Θα τον συγχωρούσα και θα ήμασταν   ▪Αναγνωρίζουν τον διάλογο ως μέσω επίλυσης των διαφορών τους    ▪Συνεχής επιμόρφωση εκπαιδευτικών για διαχείριση περιστατικών
                ✓ Αξία του διαλόγου, Επίλυσητων διαφορών με ειρηνικό τρόπο   μεγαλύτερο  πάλι φίλοι  ✓ Ελλιπείς δεξιότητες επικοινωνίας    Αυξημένων περιστατικών βίας στα σχολεία   ▪ Έμφαση στις Δεξιότητες Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
                                                                                    (60%)

                                          Να δώσουμε ξύλο και μπουνιές
                ✓ Συνενοχή
                ✓ Ασφαλή Χρήση του διαδικτύου
                 ✓ Σεβασμός στα προσωπικά δεδομένα, Σεβασμός στο κάθε άτομο
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61